loading...
جاده عشق
farhad بازدید : 12 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

 

چند هفته پيش يكي از دوستان خوبم، مهندس احدي در خصوص مطلبي با عنوان " 35 شعار برتر تبلیغاتی از برندهای مدرن" سئوالي پرسيدند كه در اينجا ان را پاسخ مي دهم.

دو شعار برتر تبليغاتي دو شركت "آي مكس" و "فولكس واگن" برعكس يكديگرند كه علت اي موضوع رو در اينجا با توضيح زير پاسخ ميدم.

آی مکس: بزرگ فکر کن.

 فولکس واگن: کوچک فکر کنید.

 

آی‌مکس:

آی مکس، (به انگلیسی: IMAX)‏ که مخفف IMAGE MAXIMUM، نام شرکتی بزرگ با زمینه فعالیتی فیلم و سینما و ابداع کننده سالن‌های سینمایی IMAX و نوعی قالب منحصر به فرد برای فیلم است. از ویژگی‌های این قالب می توان به اندازه بسیار بزرگ تصاویر و وضوح بالای انها اشاره کرد.

پرده‌های به کار گرفته شده در سالن‌های IMAX به مراتب بزرگتر از پرده‌های سینمای معمولی است. بطور مثال یکی از مواردی را که می‌توان اشاره کرد در دارلینگ هاربر استرالیا، دارای ابعاد ۲۹ متر ارتفاع و ۳۵ متر عرض است. لازم به ذکر است که ماده استفاده شده در ساخت این پرده، وینیل با روکش رنگ نقره‌ای است. صفحه‌های IMAX با قوسی خاص برای افزایش حداکثری میدان دید تک‌تک بینندگان طراحی شده‌اند و موقعیت مکانی صفحه برای رسیدن به این منظور به‌دقت محاسبه شده‌است. در بیشتر سالن‌های IMAX این صفحه‌ها از دیوار تا دیوار و از سقف تا کف کشیده می‌شوند. دلیل استفاده از رنگ نقره‌ای، به حداکثر رساندن قطب‌بندی نور و درخشندگی در آن است. در واقع این رنگ بشدت نور را انعکاس می‌دهد. عملیات اعمال رنگ روی صفحه‌ها توسط روبات انجام می‌گیرد تا رنگ به صورت کاملا یکنواخت پرده را بپوشاند. انتخاب این مواد با دقت بسیار و برای دستیابی به ۳۰ درصد قابلیت انعکاس در یک صفحه نیمکره‌ای صورت گرفته‌است. همچنین این پرده‌ها دارای میلیون‌ها روزنه ریز هستند تا در تقابل با صوت قرار نگیرند و صدا به راحتی در آنها جریان داشته باشد. بالا بودن وضوح تصاویر این امکان را به وجود می‌آورد که بیننده بتواند در فاصله بسیار نزدیکی از پرده سینما قرار بگیرد. همچنین صندلی‌ها نیز دارای شیب ملایم هستند تا بیننده کاملا به صفحه مسلط باشد.

 

فولکس واگن:

فولکس‌واگن، (به آلمانی: Volkswagen) شرکت خودروسازی آلمانی است، که مهم‌ترین برند متعلق به گروه فولکس‌واگن می‌باشد. این گروه هم‌اکنون بزرگترین خودروساز اروپا بوده، که به‌عنوان سومین شرکت بزرگ خودروسازی جهان محسوب می‌شود.

این کارخانه در سال ۱۹۳۰ به درخواست رهبر آلمان نازی، آدولف هیتلر بنا شده‌است. او از فردیناند پورشه تقاضا کرد، خودرویی بسازد که عموم مردم قدرت خرید آن را داشته باشند، لذا این شرکت فولکس‌واگن نامیده شد، که در زبان آلمانی به معنای خودروی مردم می‌باشد.

سه خودرو از ۱۰ خودروی پرفروش تمامی ادوار، به کمپانی فولکس‌واگن تعلق دارد، که عبارتند ازفولکس‌واگن پاسات، فولکس‌واگن گلف و فولکس قورباغه‌ای.[۲] این شرکت همچنین در میان تمامی شرکت‌های خودروسازی، بیشترین سرمایه‌گذاری را در بخش تحقیق و توسعه هزینه می‌نماید.

شرکت فولکس‌واگن در سال ۱۹۳۷ توسط جبهه کارگری آلمانی حزب نازی تاسیس شد.[۳] در اوایل دهه ۱۹۳۰ میلادی خودروهای موجود در کشور آلمان اکثرا خودروهای لوکس و گران قیمت بودند و یک فرد متوسط در جامعه آلمان به زحمت می‌توانست برای خود خودرو خریداری کند.

این فضای خالی در بازار خودرو آن زمان آلمان باعث شد، که بسیاری از خودرو سازان به صورت مستقل پروژه "خودروی مردم" را استارت بزنند، از آن جمله می‌توان مرسدس ۱۷۰اچ را نام برد.[۴] در سال ۱۹۳۳ در حالی که تمام پروژه‌های مستقل در حال پیگیری بودند و بعضا به نتایج خوبی نیز رسیده بودندآدولف هیتلر رسما از تاسیس پروژه "خودروی مردم" حمایت شونده توسط حزب مرکزی پرده برداشت. هدف این پروژه تولید خودرویی بود، که توانایی حمل دو فرد بزرگ سال و سه کودک را داشته باشد و اکثر مردم توانایی خرید آن را داشته باشند. در حقیقت هیتلر اعلام کرد که قیمت خودروی مردم ۹۹۰ رایش مارک (معادل ۳۹۶ دلار آمریکا در دهه ۱۹۳۰) خواهد بود، که در آن زمان قیمت یک موتورسیکلت بود و اکثر مردم توانایی خرید آن را داشتند

علت كوچك بودن ارزان بودن و قابل خريد بودن توسط عموم مردم است. در واقع استراتژي فولكس واگن توليد انبوه (Mass production) است.

 

 


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 154
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 23
  • بازدید کلی : 1,279